‘In een van onze vorige blogs hebben we onze visie op modern werken gedeeld. Deze visie geven we onder meer concreet vorm door ons mooie pand in Haarlem te gaan verbouwen vanaf juli aanstaande. In augustus verwachten we af te ronden’, aldus Pieter Vogelaar, Sales & Marketing Manager en directielid bij Flowerbed. ‘We hebben veel zin om aan de slag te gaan met onze nieuwe omgeving. Want, los van de technieken die we aan onze mensen aanbieden, willen we ook écht fijne werkplekken creëren waar mensen tijdens het nieuwe werken (na corona) graag bij elkaar komen.’
‘We zien ons kantoor als een soort ontmoetingsplaats voor de medewerkers om samen te komen. Het nieuwe werken zal toch een combinatie worden van thuis zijn en op kantoor werken, het zogenaamde hybride model. En juist in die mix blijven we de sociale interactie met elkaar opzoeken. Maar ook onze klanten en leveranciers die we bij deze opnieuw van harte uitnodigen om op bezoek te komen. Wij geloven dat het samenzijn in een inspirerende omgeving een succesvolle bijdrage levert aan de doelen die we onszelf gesteld hebben. En dat samenzijn hoeft niet alleen te gaan over werk. Juist niet. Lunchen, bijpraten of gewoon genieten van alle IT-faciliteiten en andere moderne gemakken waarmee het is voorzien hoort daar ook helemaal bij. Niet voor niets hebben we er bewust voor gekozen om in dit prachtige pand te blijven. Onlangs nog hebben we ons huurcontract voor een periode van 10 jaar verlengd. Dat zegt natuurlijk ook wel wat over de verbinding die we voelen met deze plek en de mooie ontwikkelingen die wij doormaken als bedrijf.’
‘Voor mij persoonlijk is deze verbouwing geslaagd als het een plek is waar ik graag naar toe ga. Zo’n plek waarbij je, direct wanneer je binnenkomt, een soort thuisgevoel ervaart, mede dankzij de gezellige zitjes en werkplekken. Want hoe je het ook wendt of keert, actief zijn op een mooie werkplek vanuit je werkgever, is tóch anders dan de hele dag vanuit je zolderkamer je werk doen. Ik ben ervan overtuigd dat deze manier bijdraagt aan plezierig samenwerken en dús het behalen van resultaat.’
‘En wat ook meespeelt is de aanwas van nieuwe opdrachten’, vervolgt Pieter. ‘Gedurende de coronaperiode hebben wij een enorme toename gezien in het aantal projecten op het gebied van cloud, security en infrastructuur. Dat maakt het niet meer dan logisch we volop vooruit willen en de ruimte hebben om investeringen te doen, zoals ook in een goede werkplek.’
‘We zien dat niet alleen als belangrijk thema voor ons huidige personeel, maar zeker ook als een onderdeel van onze werving en selectie voor nieuw personeel. Sowieso merken we dat jonge professionals andere eisen stellen aan de werkplek van nu. En dan niet alleen aan de werkplek op kantoor, maar ook thuis. Dat doen we bijvoorbeeld door ook die werkplek optimaal te maken door zaken als een goede bureaustoel en extra monitoren. Mede dankzij deze verbouwing zijn we bovendien nog wat flexibeler naar de werkplek in het algemeen gaan kijken. Wanneer iemand zijn werk goed doet en dit graag uitvoert in een horecazaak op het strand met uitzicht op zee? Dan vinden we dat prima. Want als mensen goed in hun vel zitten, doen ze hun werk gewoon beter. En dat op een duurzame manier. En volgens mij kun je daar als werkgever nauwelijks iets op tegen hebben’, besluit Pieter.